Calzada del Coto, Reliegos

19 september 2017 - Reliegos, Spanje

hoi hoi,            En dan is het weer al dinsdag 19 september. Vandaag zijn Jacco en ik 31 jaar getrouwd. Geen feest, want ik ben nog lang niet thuis, maar dat vieren we straks op Tenerife. Vanuit Ledigos zijn we gisteren vertrokken met z'n tweetjes. Alleen Maria en ik. Alicia is al een dorp verder en Christina zag het niet meer zitten en neemt de bus/trein naar Sarria om de laatste 100 km te lopen en zo toch haar credencial te ontvangen. Dat is eigenlijk wel een beetje gek, want of je nu 780 of 100 km loopt je ontvangt dezelfde oorkonde. Op dit moment lopen we veel op zand/grindpaden langs de weg. Vaak ook langs de snelweg. Dit is niet zo leuk en ook de reden dat veel mensen dit stuk overslaan. Morgen komen we als het goed is aan in Leon. Dat is de laatste grote stad langs de caminoroute. Ook die weg is niks. Lange stukken langs de snelweg en door het industriegebied. Daarna nog 2 dagen snelweg voordat we weer terug de natuur in gaan. Nu is het nog steeds lange stukken vlak en kaal land. Wat ons erg opvalt is dat er hier geen dieren zijn. Geen paarden, koeien, geiten, honden, katten. Niks. Soms hoor je wel eens een hond blaffen, maar zien niet. De mensen houden ook niet van huisdieren. Er loopt een Duitse vrouw met haar bordercollie, Aiko, langs de camino. Zij kan bijna nergens terecht. Soms mag de hond in de tuin en zij binnen, maar bijna altijd moet zij haar tent opzetten. s'Morgens is het hier echter rond het vriespunt. Ik heb dan ook een legging gekocht voor onder mijn wandelbroek. Veel wandelaars hebben net als ik geen handschoenen, maar doen sokken rond hun handen. Aangezien mijn mouwen van mijn vest erg lang zijn is dat voor mij niet nodig. Gisteren lange tijd met een Zuid-Koreaans echtpaar gelopen. Ze kunnen heel klein beetje engels, en zijn erg vriendelijk. We hadden een kamer voor 4, waar zij ook sliepen. s'Avonds heeft zij, Julianna, voor ons gekookt. Een echt Koreaans gerecht, alleen wat minder pittig. Samen met nog een Argentijnse jongen Mattheo, met zijn allen uit 1 pan gegeten, kommetje Lijst erbij en sausjes om te dippen. Het was heerlijk. Vandaag hadden we een lange dag, we zijn nog maar net aangekomen en hadden gelukkig gereserveerd. Anders was er geen plek meer geweest. Reliegos klinkt groot, maar heeft welgetelt 190 inwoners en er zijn maar 2 albergues. Nog 348,4 km te gaan en 14 dagen te lopen, als dat lukt, kan ook 15 worden. We willen eigenlijk op 3/10 aankomen, anders 4/10. Ook Maria heeft besloten om toch mee te lopen. Haar dochter loopt stage in Valencia en ze wil de resterende tijd gebruiken om die een bezoek te brengen. We zullen zien hoe het loopt.  Tot de volgende keer. Petra

1. Anjo Groenheiden:
    19 september 2017
    Gefeliciteerd met je trouwdag, Petra! Leuk dat je een vast wandelmaatje hebt gevonden ook. Veel succes en plezier de komende dagen.
  2. Jacco:
    19 september 2017
    Dat is weer genieten met zo'n verhaal
    En succes met je verdere reis, je kan ut
  3. Leny:
    19 september 2017
    Van ons ook gefeliciteerd met jullie trouwdag. Je bent wel ver weg, maar ik geef Jacco wel een bloemetje. Ga zo Door! Groetjes.
  4. Elly le Grand:
    Gefeliciteerd!
  5. Eis Maljaars:
    19 september 2017
    Hartelijk Gefeliciteerd met jullie trouwdag je neemt er maar een borrel op dan slaap je goed.
  6. Wendy:
    20 september 2017
    Nog gefeliciteerd....het gaat je goed af zo te lezen...mooi...wat een avontuur....succes verder
  7. Hannelore De vries:
    22 september 2017
    Hoi Petra
    Gefeliciteerd nog met jullie trouwdag!
    Wat een bikkel(s) ben/zijn jij /jullie!!🥇🏵🎗
    Dat je nog energie hebt voor je verhalen/verslagen!,' want die vlakke polders hier lijken nu misschien wel een peulenschil🙃😉
    Heel veel succes en plezier met de laatste lootjes en daarna welverdiend uitrusten met je man en 🌞🏖🍹💆
    🍀🍀🍀👏👏👏👌
    Groetjes Hannelore