Pamplona

4 september 2017 - Cizur Menor, Spanje

iHoi Hoi,

Gisterenmorgen gingen de lichten in het hostel al om 5 uur aan. Half 6 tot half 7 ontbijt en weg moest je. Om 10 over 6 was ik al gereed, dus met een lampje op m'n hoofd vertrokken. Dat was wel eng, ik was elke keer bang dat ik een paaltje niet zou zien en de verkeerde weg zou nemen. Ik liep helemaal alleen, prachtige smalle bospaadjes, maar ook wel verradelijk met al die keien. Het was wel droog en na 10 km begon de stad al. Dat vind ik niet lekker lopen. Pamplona of Iruna, zoals de Basken zeggen, is een grote stad met een heel oud centrum, daar waar de stieren lopen. Maar ook een drukke stad. Veel peregrinos, vakantiegangers en daklozen. Ik wilde er niet blijven en ben door gelopen naar Cizur Menor. Daar een mooie Albergue met grote tuin en ook mijn Amerikaanse vriendin Lilia, kwam daar uiteindelijk ook nog aan. Ik had veel kramp in mijn kuiten, de duinen in Breskens zijn echt niet hoog genoeg om te oefenen. Een zuid-Koreaans meisje wist raad. Ze had een tube stinkend spul, dat ze op mijn kuiten smeerde en nog even maseerde. Ik denk dat ze er thuis een tijger voor geslacht had, maar dank je wel Xiu-Ha, de pijn is weg.