Triacastela, Ferreiros, Palas de Rei, Arzua

30 september 2017 - Arzúa, Spanje

Hoi Hoi,       Daar ben ik weer, het einde is in zicht. Vanaf hier is het nog 46 km naar Santiago de Compostela. De laatste dagen prachtige routes gehad, met bospaden, langs weilanden en door allerlei kleine dorpjes. Soms net maar wat boerderijtjes bij elkaar, maar prachtig om te zien. Het weer gaat nu weer goed, maar gisteren hadden we regen. Althans een soort motregen. Door het bos had je er geen last van, maar op de open stukken werd je toch redelijk nat, dus de regencape maar uitgepakt. Wel grappig, want iedereen moet elkaar dan helpen omdat je die niet over je rugzak krijgt. Er zijn 3 dingen waar ik deze reis erg blij mee ben. Het eerste is mijn rugzak. Vanaf dag een heb ik er totaal geen last van. Hij zit als gegoten. Ik heb hier mensen gezien met blaren en brandplekken op hun schouders en onderrug. Dat ziet er niet fijn uit. Ik kan hem in het pikdonker in en uit pakken, weet precies waar iets zit en hij kan open aan de bovenkant, maar ook aan de voorkant,  zoals een koffer. Dat zie je hier niet. Het tweede zijn mijn wandelstokken. Ze zien er een beetje ouderwets uit. Ze hebben handvaten, maar je kunt ze ook als nordic walkingsticks gebruiken. Ook dat zie je hier niet, dus herken ik ze uit duizenden. Het derde is mijn ipad, lang getwijfeld of ik hem mee zou nemen, maar ik ben er erg blij mee. Als ik wifi heb, kan ik dingen opzoeken, er staan boeken op zodat ik wat kan lezen en natuurlijk mijn blog. Blij dat ik dat toch gedaan heb. Ik zou nu anders al veel dingen vergeten zijn. Er is ook nog een 4de iets waarmee ik blij ben, maar dat houd ik nog even voor mezelf. Nog 3 dagen lopen, ik kan het ook in 2, maar ik heb inmiddels begrepen dat het niet zo makkelijk is om meer dan 1 nacht in Santiago te blijven. Zodra je aankomt, kun je 1 nacht als pelgrim slapen. Daarna ben je geen pelgrim meer en moet je op hotel. Een albergue kost tussen de 5 en 10 euro, een hotel begint bij 75 euro per nacht. Ik zal wel zien hoe het gaat.      Veel groetjes en tot in Santiago

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elly le Grand:
    30 september 2017
    Petra, geweldig ! In 1 woord!! Je hebt een geweldige prestatie geleverd waar we allemaal jaloers op kunnen zijn. Ondanks alle weer wat je hebt gehad en misschien niet al te geweldige slaapplaatsen en pelgrims eten heb je het voor elkaar! Niemand kan dat meer van je afnemen. Vanaf volgende week mag je lekker op vakantie met Jacco en dat hebben jullie (Jacco was tenslotte ook al die weken alleen) dubbel en dwars verdient. Groetjes van Elly en Pa
  2. Rob en Miranda:
    30 september 2017
    Wat een leuke verhaaltjes iedere keer! Geweldig dat je er bijna ben!
    Wat ben je toch dapper,gr Miranda en Rob
  3. Saskia Reijnders:
    30 september 2017
    Ben erg benieuwd wat nummer 4 is!
    Succes met de aller laatste kilometers, en geniet van een welverdiende rustvakantie met veel voetmassages!
  4. Wendy:
    1 oktober 2017
    Op naar de laatste tocht...super van je...n mooie aankomst gewenst en geniet met jacco op tenerife..
  5. Ingrid Boone:
    1 oktober 2017
    Respect. Ik zou het je niet na doen.
  6. Leny:
    Leuk verhaaltje weer!
    Wij wensen je een goede aankomst en een goede vakantie met Jacco. Geniet er van.
    Groetjes,
    Ronny en Leny
  7. Kristel:
    1 oktober 2017
    Super!!! Succes dat laatste stukje!
    Benieuwd waar je als vierder trots op bent ;)
  8. Mia Luteijn:
    1 oktober 2017
    Wat goed van je!! Ik weet zeker dat je het gaat halen. Je bent echt een kanjer.
    Veel succes nog verder met je laatste kilometers
  9. Bianca:
    2 oktober 2017
    Heel veel succes met het laatste stuk Petra wat zal het een bijzonder gevoel zijn als je aankomt!!
    Gr Bianca
  10. Anjo Groenheiden:
    2 oktober 2017
    Veel succes met de laatste kilometers en geniet daarna lekker van je welverdiende vakantie!