Pelgrimsreis

1 september 2017 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

hoi Allemaal

En dan is het zover, Jacco brengt me naar vliegveld Charleroi voor mijn grote reis. we zijn er ruim op ijd, maar er staat wel een grote rij voor de douane, dus dan maar afscheid nemen en gaan. Dat is wel een puntje, want 5 weken weg is echt super lang en ik zal Jacco verschrikkelijk missen. Wat ben ik eigenlijk een egowist, dat ik dit doe. Maar ik weet, Jacco, dat je me dit gunt. Mijn tas gaat bij de ruimbagage, dus ik had alleen een klei tasje. Ik stond nog maar 5 minuten in de rij toen ik er uitgepikt werd en in de snelle rij mocht. Stond ik in 10 minuten in de gatehal. De vlucht had 40 minuten vertraging, maar alles verliep prima. Het taxibusje met de Ierse jongens stond me keurig op te wachten en om 16.00 uur was ik in saint-Jean-Pied-de -Port. Het Hostel, was wel wat zweverig, maar met 18 Amerikanen, 2 Engelsen, 1 Italiaan, 1 Ier, 1 Australische en een Nederlandse (ik) een drukke bedoening. Het eten was prima en het slapen met 4 minder. Ben benieuwt wat de dag morgen brengt.