Burgos, Hornillos del Camino, Castrojeriz.

14 september 2017 - Castrojeriz, Spanje

Hola,   Eindelijk weer een hostel met wifi.  In deze omgeving is er bijna nergens een goede wifi-verbinding en ook het gsm-netwerk werkt niet zo goed. Soms moet je bovenop een heuvel staan om bereik te hebben. De laatste 3 dagen loop ik met Alicia en Maria. We kunnen het goed vinden met elkaar, zijn ongeveer van de zelfde leeftijd en hebben veel lol. Mijn Duits is al veel verbeterd, de berg op tel ik nu zelfs in het duits. Niet normaal. Dag 12 naar Burgos was een lange dag. 28 km, bloedheet en veel langs de autowegen gelopen. Uiteindelijk kwamen we in een park, gelukkig wisten we toen nog niet dat dit park 5km lang is. Er leek geen einde aan te komen, maar uiteindelijk stonden we in het centrum. De kathedraal van Burgos is echt prachtig. Een beetje zoals de Sacrada familia in Barcelona. Burgos is een grote stad met een prachtig oud centrum. We hadden een heel net hostel, alles aanwezig, behalve wifi!! Volgende dag verder naar Hornillos del Camino, 20km. Hier begint de Meseta, de droge hoogvlakte, geen beschutting en heel warm. Deze 20 km leken er dan ook wel 30, maar toch, als je eenmaal een slaapplek hebt, valt alle vermoeidheid van je af. We kregen een "privat-room" voor 3 personen!!!! Trap daar nooit in, een hok in de kelder. Heel de nacht klotsten de buizen van de wc en om 5 uur 's morgens kwamen ze de voorraden bijvullen. Maar gelachen hebben we wel.  De volgende morgen aan't ontbijt vertelde een mevrouw dat het hier spookte. Ze had steeds geluiden gehoord uit de kelder. We hebben haar maar niet verteld dat wij dat waren die steeds moesten lachen als de wc doorgetrokken werd. Vandaag 20,5 km naar Castrojeriz. Het is nu bewolkt, dus dat loopt heerlijk. Om 12. Uur waren we er al. Deze keer, vanwege plaatsgebrek in een hotel. 22,50 met ontbijt en een hele mooie kamer. En wifi. Dus nu weer een verhaal.        Muchos saludos y hasta el proximo.  Adios, Petra

1. Saskia Reijnders:
    14 september 2017
    Gelukkig liepen er geen ratten in de kelder!
    Geniet van een nachtje "luxe"!
  2. Eis Maljaars:
    14 september 2017
    Hier geen last van de warmte steeds regen en de kachel aan.
    Succes verder en een rustige nacht gewenst !!!!
  3. Anita:
    15 september 2017
    Wow, Petra! Wat een onderneming; dat is wel iets anders dan Lange Strange!
    Zoek af en toe op internet hoe alles er zo'n beetje uit moet zien in het echt. Prachtige omgeving.
    Volhouden hoor, je kan het!
  4. Rob en Miranda:
    17 september 2017
    Leuke verhalen,we zien dat je nu een paar pittige lange routes moet!
    De uitdagende eenzaamheid,staat erbij!