Santo Domingo de la Calzada, Belorado, San Juan de Ortega.

11 september 2017 - Nájera, Spanje

Hoi hoi,           Na 3 dagen zonder internet, hoop ik nu weer een bericht te kunnen sturen. Allereerst wil ik iedereen bedanken die mij lieve, bemoedigende berichtjes stuurt. Ook wil ik Ellen veel sterkte wensen met haar knie en Jose, heel veel sterkte met weer een verlies. Op zo'n korte tijd zoveel mensen verliezen is niet niks. Hier gaat het weer beter. 2 dagen geleden zat ik er wel een beetje doorheen. De provincie la Rioga is veel armer en ook de route naar Santiago is niet zo goed aangegeven. Samen met een Deense jongen 3 km verkeerd gelopen en dan begon het ook nog te regenen. We waren kletsnat voordat we ook maar een regencape konden aandoen. Uiteindelijk de goede weg weer gevonden en aan het einde kwam ik gelukkig toch nog een paar bekenden tegen. De Poolse Alicia en de Duitse Maria. We hebben al vaker samen in een Albergue geslapen en samen gegeten.  Gisteren gingen we samen verder, met een grote groep liepen we weer helemaal verkeerd, we werden zelfs door de politie de goede kant op begeleid, maar ook nu weer ruim 3 km te ver gelopen. We hadden echter wel een prachtig hostel. Voor 5 euro, met zwembad. Dat was steenkoud, maar wel heerlijk voor mijn voeten. Ik heb nu op beide voeten blaren en die herstellen niet zo goed doordat je elke dag toch weer moet lopen. Vandaag niet verkeerd gelopen, maar wel een lange dag, 24 km maar, maar een berg van 1162m over, steile bergpaden met veel losse grind. Best eng. Deze avond slapen we in een klooster, krijgen een pelgrimsmaaltijd en de zegen, wat dat dan ook mag zijn. Mijn voeten gaan elke dag toch wat beter. Ik houd niet van pillen, maar hier moet je elke morgen een ibuprofen 500 innemen. Dat is goed voor de spieren en voor het herstel van de huid. En ook al vind ik het wat vreemd, het werkt wel. Morgen een lange dag naar Burgos, een grote stad in een nieuwe provincie.  Tot hoors, groetjes Petra

1. Elly le Grand:
    11 september 2017
    Vervelend die blaren. Regen en hitte is niet het fijnste weer. We leven heel erg met je mee ! Sterkte en de zegen van ons! Pa en Elly
  2. Jacco:
    Indrukwekkend verhaal Petra
    Maar het gaat je lukken!
  3. Jacqueline Blaakman:
    11 september 2017
    Ik geniet enorm van je verhalen en leef ook heel erg met je mee als je door de regen moet lopen ...zoooooo niet leuk!!
    Met de zegen en een ibuprofen gaat de weg naar Burgos je zeker lukken! Zet em op!
  4. Marian:
    12 september 2017
    Hallo Petra. Wat een verhalen. Echt top! Jij maakt nog eens wat mee ! En wij maar kijken naar Heel Holland bakt haha. Hou vol hoor, ik weet dat je het kan!
  5. Marian:
    12 september 2017
    Hallo Petra, jij maakt nog eens wat mee. Super hoor! En wij maar kijken naar Heel Holland bakt! Hou vol hoor, ik weet zeker dat je het kan!
  6. Luck Heijboer:
    13 september 2017
    Kom op Petra, kop in de wind en gaan. Je gaat het zeker halen. Ik heb die tip van de ibuprofen hier bij de dames geprobeerd.
    Wonderbaarlijk, ze lopen als gekken hier. Geen inval nodig. Je kan rustig aan doen hoor.
    Veel succes verder en hou vol. Groetjes vanuit de okkernoot.
  7. Wendy:
    13 september 2017
    Super om je verhalen te lezen hoe je je tocht beleeft...een avontuur die elke dag iets nieuws geeft. Minder dat je blaren loopt...hopelijk loop je op schema. Zet m op hoor..je kan t...groetjes Jan en Wendy